sobota 9. září 2017

Špaldová bublanina s ořísky, černým rybízem a plátky mandlí

Nedávno mi kolegyně přinesla opravdu haldu černého rybízu. Samotný ho moc nemusim, ale říkala jsem si, že by z něho byla skvělá bublanina. Poslední asi tak dva nebo tři roky jsem si oblíbila z žitné či špaldové mouky a nejradši do toho ještě dávám třtinový cukr, je to pak takové karamelovější a mleté ořechy. Ona ve finálě to není klasika bublanina, ale princip je stejný. V práci strašně chutnala a já jí jsem schopná jíst po kvantech, takže se s Vámi ráda podělím o recept.





Recept:
2 hrnky špaldové mouky
1 hrnek mletých ořechů
1 hrnek třtinového cukru
1 hrnek polotučného mléka
1 balíček vanilkového cukru
1 balíček prášku do pečiva
130 g másla
2 vejce
černý rybíz (cca 400 g)
plátky mandlí

V míse smícháme mouku, cukr, vanilkový cukr a na plátky změklé máslo. Rukou vše pořádně promícháme tak, aby z toho vznikla drobenka. Cca 2/3 hrnku drobenky si dáme stranou.
Do zbytku drobenky přidáme vejce, oříšky, mléko a prášek do pečiva. Vznikne krásně hladké těsto.
Těsto vlijeme na plech či do dortové formy. Poté na povrch poklademe černý rybíz a na závěr posypeme drobenkou a plátky mandlí. Poté vložíme do vyhřáté trouby na 170 - 180 stupňů.

Dobrou chuť,

Péťa

Žádné komentáře:

Okomentovat