pondělí 24. listopadu 2014

Jablkový koláč cizí babičky ;-)

Vzhledem k tomu, že máme teď straaašně jablek ze zahrady, rozhodla jsem se upéct nějaký nový koláč s jablky. Našla jsem jeden na netu a moc se mi zamlouval. Tak jsem ho zkusila a měl obrovský úspěch. Peču snack bary pro jednu firmičku a když jsem jim přinesla tenhle koláč, během dne byl fuč. A to jsem myslela, že jim vydrží aspoň do druhého dne. O to lépe, vím, že chutnal a to je jedině dobře.




Recept:
500 g hladké mouky
1 prdopeč
250 g tuku (může být třeba máslo)
1 vejce
200 g moučkového cukru
3 lžíce mléka
1 vanilkový cukr
1 kg jablek
strouhanka
skořice
cukr krystal

Mouku smícháme s práškem do pečiva a cukrem a dobře promícháme s tukem. Do středu směsi uděláme jamku, vklepneme do ní vejce, přidáme mléko a vymísíme tužší těsto. Rozdělíme na poloviny.
Polovinu těsta vyválíme a položíme na plech vyložený papírem. Posypeme trochou strouhanky a nastrouháme jablka. Vrstva jablek má být vysoký asi 1 cm. Posypeme skořicí a krystalovým cukrem a zakryjeme druhou polovinou vyváleného těsta.
Koláč několikrát propíchneme vidličkou a pečeme v troubě při střední teplotě cca 40 minut. Horký koláč posypeme moučkovým cukrem a necháme vychladnout. Poté krájíme na kostky.


Je to trochu pracnější, ale věřte mi, že výsledek stojí za to.

Péťa

Žádné komentáře:

Okomentovat